söndag 3 maj 2009

Jag behöver inte göra någonting idag

Igår var en lagom dålig dag. Jag skulle gått på några grejer, men skyllde på att jag var fökyld, vilket inte var sant. Jag hade lite halsbränna på morgonen bara.
Jag klarade inte av att ta mig ut ur lägenheten. Istället satt jag och väntade i flera timmar på att Robinson skulle börja.
Många tycker ju att Robinson är ett fånigt teveprogram, och det håller jag med om, men det är inte därför jag följer det. Robinson är bara en ankarpunkt för mig varje lördag som hela tiden tar mig fram till nästa lördag. Programmet är bara en symbol för något att se fram emot.

Jag gillar söndagar. På söndagar är det okej att gå upp klockan 11. Jag behöver inte ha dåligt samvete eller lika mycket ångest över det. Man behöver inte göra något särskilt på söndagar. Kraven är mindre. Det är lättare att andas på söndagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar