onsdag 20 maj 2009

Istället: ett inlägg om min arbetsdag

Första halvan av arbetsdagen gick åt att bråka med en scanner. Jag var under tidspress för jag skulle på ett viktigt möte, men mötet blev iställt. Så då hade jag bråkat med scannern i onödan.
Andra halvan av arbetsdagen gick åt till att färglägga Arne Anka-strippar. Eller just stripparna gick rätt fort att färglägga. Jag är nog den bästa färgläggaren i hela seriesverige just nu.

Imorgon ska jag färglägga en annan serie som är på tre sidor. Det kommer bli kul. Jag gillar att färglägga. Enda dåliga är att jag spänner mig i nacken på nåt skumt sätt när jag ritar med Wacom-brädor. Fattar inte varför, men ont gör det. Måste hitta nåt sätt att sitta på som inte gör att jag går sönder.

Min förläggare tycker att jag borde börja rita en egen seriestripp istället: Fatta, Micke - du skulle bli rik!!

Jag vet inte. Om jag gjorde en seriestripp så skulle den nog vara som den här bloggen ungefär. Totalt osammanhängande. Plus att jag inte kan komma på vilket djur jag skulle rita mig som i så fall.

5 kommentarer:

  1. Nåt bältdjur kanske.

    SvaraRadera
  2. nej, mikael är en skogsmus. Möjligen en ekorre.

    SvaraRadera
  3. måste man vara ett djur?

    SvaraRadera
  4. det går inte att låta bli. alla är djur vare sig de vill eller inte.

    SvaraRadera
  5. Man måste vara ett djur om man vill bli rik. Folk älskar djur. Även om folk inte gillar själva innehållet i strippen så garvar de åt att djuret kan prata.

    SvaraRadera