tisdag 26 maj 2009

Idag såg jag Wolverine på bio

Igår åt jag bokstavligt talat fisk med chips. Det var märkligt. Korvgubben som håller till i Tanto säljer det här för 45 spänn. Det var en rätt rejäl portion ändå.

Idag har jag varit på bio igen. Jag såg Woverine. Jag ger Wolverine 3 solar (jag har dock inte sett "Tre solar"). Hugh Jackman var snygg och det som räddade hela filmen var bristen på den obligatoriska comic reliefen (tänk Jarjar Binks i "Star Wars ep I" och Gimli i "Sagan om de två tornen"). Eller så var skämten så dåliga att jag inte ens uppfattade dem som dåliga skämt.

En extra sol till killen i toabåset bredvid mig som satt där inne och pratade högt i mobilen på spanska. Tycker alla offentliga toaletter ska ha såna snubbar i ett bås som överröstar alla andras bajsande. Sen började tyvärr en sur snubbe (han måste ha varit rasist) att banka på spanjackens dörr. Alla ville väl skita, antar jag. Kändes som en sån stämning där inne i alla fall.

1 kommentar:

  1. Fan Micke! Varför får jag all detaljerad information från din blogg istället från dig när vi umgås. Jag anser nu att våran vänskap är i kris läge, code red alltså. Om du inte skärper dig snart så får du faktiskt gå på bio ensam. Jag tänker inte hålla dig i handen fler gånger när du blir rädd.

    SvaraRadera