söndag 17 maj 2009

Anledningen till varför jag inte bör lära ut biologi

Usch, jag kände mig tvungen att läsa på mer om Marulkartade fiskar (Lophiiformes). Det är de där fiskarna som brukar vara med i tecknade filmer och då har en liten lampa som hänger framför munnen på dem, som i en antenn från huvudet. SKIT SAMMA, det är inte det som är det coola med de här fiskarna. NEJ FÖR FAN, det coola med de här fiskarna är hur de PARAR SIG.

Okej, så när forskarna först upptäckte de här fiskarna som typ funnits sen dinosauriernas tid (detta med att de skulle ha funnits så länge har jag ingen källa på, men jag tycker det låter bra), så hittade de bara honor. SJUKT, tänkte forskarna. Något annat som de tyckte var SJUKT var att alla de här honorna de fiskat upp hade en slags PARASIT i sig. Motherfuckers, det var inte parasiter. NO WAY, JOSÈ.

Grejen är att hanarna inte riktigt ser likadana ut som honorna. De är mindre och har en vass tand uppe på huvet. OKEJ, det är väl i sin ordning, tänker ni nu. YEAH RIGHT, säger jag.

Ärade motherfuckers, grejen är ju FÖR FAN att de här jävla små hanarna har ett JÄVLIGT utvecklat luktsinne som de använder för att sniffa reda på könsmogna honor.
Varför gör de detta? Gillar de att knulla? KANSKE, men lyssna på det här kära motherfuckers, när hanarna själva blir könsmogna så börjar deras matsmältningsystem att pajja. DE KAN INTE KÄKA LÄNGRE! Så vad gör de? VAD FAN GÖR DE???!!!!
Jo, de sniffar reda på en motherfucking könsmogen hona. De kan känna lukten av henne på flera mils avstånd under vattnet. Hon luktar könsmogen. Hanen simmar fram till henne, simmar in under henne och HUGGER henne med tanden han har på huvudet. Han tar sig in i henne med HELA SIN KROPP och UTSÖNDRAR sen ett sekret som gör att hans skinn smälter bort och hans blodkärl smälter samman med HONANS!!!! MOTHERFUCK!!!
Sen blir han till ett slags organ som producerar sperma till honan och kan befrukta henne vid tillfälle.

Sen fattade jag inte det jag läste om sjävla äggen som läggs sen, det verkade som att de redan är befruktade när de läggs och att de redan som ägg har fenor och SKIT som gör att de kan simma runt- I ÄGGFORM!!!! HUR JÄVLA COOLT ÄR INTE DETTA?!!!!

Motherfuckers, detta ska jag göra en Galago-serie av.

5 kommentarer:

  1. Fy fan var gryyyymt!! Eller äckligt...

    SvaraRadera
  2. Jag lyssnade på nån radioteater på P1 för några månder sedan som handlade om en man som blev helt besatt av marulkar, den va rätt sjuk...

    Han kunde inte sova på nätterna för att dom där hemska djuren med sitt hemska parningsbetenden simmade runt i haven...

    Mins inte vad den hette eller vem som skrivit dock... eller jo jag tror den hette Fisk..

    SvaraRadera
  3. Snacka om long-term commitment. När man blir galet kär i någon och aldrig for nog så brukar man snacka om att bli ett, alltså 2 becomes 1. De här Marulkarna verkar ju bli det bokstavligen, Simma in i henne och bli kvar där för at sedan smälta in i henne. Wow!

    SvaraRadera
  4. Om nån vill att jag ska bli dennes fortplantingsorgan så ställer jag upp mot att du betalar kost och logi.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera